Kansainvälisen kaupan uudet toimitusehdot - Incoterms 2020 käytännössä

Ajankohta: Tiistai 15.10.2019, klo 9:00 - 15:30
Paikka: Juhlahovi (Huom! Paikka vaihtunut)
Osoite: Tikkalantie 7, Rauma


Kansainvälisessä kaupassa tavaran toimituksessa maailmanlaajuisesti käytetyt Incoterms –toimitusehdot uudistuvat ja uudet Incoterms 2020 -toimitusehdot tulevat voimaan 1.1.2020.

Koulutuksessa kerromme, mikä muuttuu ja miten uudet toimitusehdot vaikuttavat käytännössä ulkomaankaupan toimitusten hallintaan.

  • Miten ja miksi Incoterms 2020 on uudistettu?
  • Mitkä ovat Incoterms 2020 keskeiset muutokset?
  • Mitkä ovat Incoterms 2020 vaikutukset myyjän ja ostajan kannalta?
  • Miten ja kenen tehtävä on yrityksessä päättää toimitusehto?
  • Miten toimitusehdon valinta voi vaikuttaa osapuolten vastuisiin?
  • Mikä toimitusehto kannattaa valita mihinkin tilanteeseen?
  • Miten vastuut ja riskit jakautuvat eri toimitusehdoissa?
  • Miten vastuut satama-, terminaali- tai konttikuluista jakautuvat?
  • Mistä varmistaa oikeat asiakirjat tarjouksesta toimitukseen?
  • Mistä apua Incoterms 2020 soveltamisongelmiin?

Alustava ohjelma*
 

9.00 Rekisteröityminen ja aamukahvi

9.30 Miten ja miksi Incoterms 2020 on uudistettu?
– Kansainvälinen kauppakamari ICC kaupan työkalujen kehittäjänä
– Incoterms 2020 – kuka, mitä, miksi ja milloin?

10.00 Uusi Incoterms 2020 – keskeiset muutokset
– Mitkä toimitusehdot ovat jäljellä, mitä ovat muuttuneet tai poistuneet?
– Mitkä ehdot käytävät mihin kuljetusmuotoon?
– Mitkä ovat kaupan osapuolten oikeudet ja velvollisuudet eri ehdoissa?
– Miksi DAT katosi ja tilalle tuli DPU? Entäpä DAP käytännössä?
– Miksi EXW on mukana ja milloin voi käyttää?

Uusi Incoterms 2020 – käytännössä
– Miten ja milloin siirtyä uusien Incoterms 2020 -ehtojen käyttöön yrityksissä?
– Mikä on oikea viittaus kauppasopimuksessa?
– Miten vaikuttavat lisäykset ja täydennykset Incoterms 2020 –toimitusehtoihin?
– Miten Incoterms 2020 toimii kotimaan kaupassa ja EU:n sisämarkkinakaupassa?

12.00 Lounas

13.00 Incoterms 2020 ja toimitukset täytäntöön
– Toimitusten hallinta oikeilla toimitusehdoilla
– Kuka päättää yrityksenne toimitusehdoista ja millä perusteella?
– Miten toimitusehdot vaikuttaa kauppahintaa sekä kuljetus- ja vakuutussopimukseen?
– Miten Incoterms tunnetaan muilla markkinoilla – USA, Kiina, Venäjä?

Toimitusten erityishaasteet
– Vakuutuskate ja asiakirjavaatimukset
– Turvatarkastukset – kulut ja velvoitteet
– Konttien punnituskulut
– Satamamaksut ja Terminal handling charges (THC)

Incoterms 2020 ja kasvavat sähköiset kauppamenettelyt

14.30 Kahvitauko

15.00 Yrityscase – Incoterms 2020 yrityksemme apuna
Case Wärtsilä – Näimme hyödynnämme Incoterms -ehtoja käytännössä?

15.30 Tilaisuus päättyy

( *= Varaamme oikeuden päivittää ohjelmaa myöhemmin)


Osallistumismaksu:
Kauppakamarin jäsenille hinta on 375 € + alv 24 %, muille 485 € + alv 24 %. Hinta sisältää koulutuksen ohella kahvitarjoilut ja lounaan.

Ilmoittautuminen:
Ilmoittautumiset 8.10.2019 mennessä alla olevalla lomakkeella.

Peruutusehdot:
Peruutukset korvauksetta viimeistään viikkoa ennen koulutuksen alkamista. Muussa tapauksessa kauppakamari perii 50 % kurssimaksusta.



x {{ error }}

Täytä alla oleva lomake ja paina lähetä-nappia:

Kiitos, lomake on otettu onnistuneesti vastaan!