Logistiikkavaliokunta - "Tiivis ja jatkuva yhteistyö eri rajapintojen kanssa"

Teemanamme on saada logistiikka tukemaan Satakunnan elinkeinoelämän kilpailykykyä ja alueen työssäkäyntiä.

ALTA LÖYDÄT LIIKENTEEN, LOGISTIIKAN JA SAAVUTETTAVUUDEN KESKEISIMMÄT MATERIAALIT SATAKUNNAN OSALTA.

Yksi Satakunnan kehittyvistä kokonaisuuksista on Porin lentokentän alue, jonka tulevaisuusajatuksiin voit tutustua tässä laajassa asiantuntijatyössä, joka toteutettiin syyskaudella 2020.

Keskeisinä osa-alueina koko alueen kehittymiselle ovat globaali saavutettavuus, ilmailun koulutus, turvallisuuskeskus sekä matkailun uudet mahdollisuudet. Kaiken tämän mahdollistajana on Porin lentoasema.

2022 STUDY

Laaja länsirannikon kauppakamarien yhteinen materiaali rakentaa perusteet sille, miksi vientirannikon infran on tuettava Suomen tulevaisuutta. Mikä on tärkeää ja miksi? Mukana myös case-esimerkkejä, jotka kertovat konkreettisesti viestin siitä, että elinkeinoelämä hyödyntää laajasti liikenneverkkoa ja kehittämisessä ei siksi voida painottua vain yksittäisiin, vilkkaasti liikennöitäviin tieosuuksiin.

TUTUSTU TÄSTÄ!

VT 8 on länsirannikon tärkein väylä, jonka varrelta löytyy vielä monta pullonkaulakohtaa. Tie palvelee Satakunnassa mm. Porin ja Rauman välisenä yhteytenä, jonka tavoiteaika on 30 minuuttia. Tämän kautta Satakunnan kaksi vahvaa elinkeinoelämän keskittymää voivat toimia tiiviisti yhtenä työssäkäyntialueena. Vt 8 varrella ovat myös koko länsirannikon satamat, joiden kautta Suomeen tuodaan ja viedään merkittävä osa hyödykkeitä.

TUTUSTU TÄSTÄ!

​​​​​​​​​​​​​​Kestävää kilpailukykyä liikenneverkoilla -webinaarin (13.5.2020) tallenne katsottavissa alta. Asiantuntijana Jorma Mäntynen, WSP Finland Oy.

LOGISTIIKKAVALIOKUNNAN KOKOONPANO

Puheenjohtaja