Miksi?

  • Tulevaisuuden kokeneet pitää kasvattaa itse

  • Syvään juurtuneet uskomukset koulutustaustoista ohjaavat liikaa

  • Osaajat äänestävät jaloillaan

  • Nuorta kohderyhmää eivät puhuttele asiakkaille suunnatut kalvosulkeiset ja kampaviinerit, vaan on tehtävä proaktiivisesti töitä, jotta saadaan parhaat hakemaan meille

  • Vahva brändi peittää osan työtehtävistä ja alueelliset yksiköt eivät näy

  • Vahva suositus: Täsmällisellä ja suunnitelmallisella tekemisellä päästään pidemmälle samoilla resursseilla


Miten ja mitä?

Ennakoiva henkilöstösuunnittelu

  • Tarvesuunnitelma - tämä on kaiken A ja O!

    • Mihin työtehtäviin joudumme seuraavien kahden vuoden aikana kasvattamaan itse tekijät? Huomioi eläköitymiset, muutokset bisneksessä ja avainroolien jatkuvuus

  • Aktiivinen oppilaitosyhteistyö ja keskusteluyhteys

    • Missä ovat ne nuoret, joille haluamme olla potentiaalisten vaihtoehtojen joukossa?

Kehittymispolut

  • Ura-alumnit

    • Ketkä meillä voivat toimia esikuvina työtehtävittäin?

  • "Meidän malli" / "Näin kehityt meillä" -mallinnukset

    • Miten kesätyöt ovat meille lupaava alku? Miten sitoutamme timantit jo opiskeluaikana? Miten autamme suorittamaan opinnot loppuun? Miten tarjoamme jatkoa?

​​​​​​​Viestinnälliset teot

  • Meille töihin -info

    • Missä meillä on nuorille suunnattu viesti?

    • Miten varmistamme, että kiinnostunella on riittävä tieto hakeutua meille töihin tai ottaa yhteyttä?

  • Vierailukonsepti

Esimerkkejä


Explore WORK! on osa i9 - Nine Elements of Innovation -hanketta. Explore WORK! -kokonaisuus toteutettiin Satakunnan kauppakamarilla 4/2019-3/2022 välillä.

Tutustu Explore WORK!:in tuloksiin täältä.