Explore WORK! -numeroina ja lukuina

Toteutusaika: 4/2019-3/2022, Explore WORK! -koordinaattori töissä 10/2019-3/2022

Mukana olleet yritykset: 15 kpl

Toteutuneet yritysvierailut: 32 kpl, joista 6 toteutettiin livenä yrityksen tiloissa ja 26 etänä

Toteuttaja: Satakunnan kauppakamari ry (Hanke toteutettiin osana EAKR-rahoitteista i9-Nine Elements of Innovation -hanketta, jonka rahoittajana toimi Satakuntaliitto ja vastuullisena toteuttajana Prizztech Oy)

Hankkeen rekrytointivaikutuksista ei ole suoraa numeerista dataa. Karkea arvio on, että lähes jokainen mukana ollut yritys onnistui rekrytoimaan yritysvierailun osallistujista tai vierailun markkinoinnin piirissä olevista opiskelijoista työntekijän tai työntekijöitä.

Palaute osallistujilta ja yrityksiltä

Yritysvierailuille osallistuneita opiskelijoilta kerätty palaute 2019-2022 välisenä aikana (vastauksia yht. 48 kpl)

Numeerinen palaute (asteikko 1-5, 1=huono, 5=erinomainen)

Kokonaisarvio yritysvierailusta, keskiarvo 4,5

Kiinnostus yritystä kohtaan ennen yritysvierailua, keskiarvo 3,1

Kiinnostus yritystä kohtaan nyt, keskiarvo 4,4

Ennakkotapaamisen / ennakkokyselyn hyöty, keskiarvo 4,4

Avoimet vastaukset

"Homma meni tosi hyvin, esitykset olivat selkeitä, hyvin mietittyjä ja erittäin informatiivisia. Kysymyksillekin oli aikaa, ja ajankäyttö osui minuutilleen nappiin. Yksittäinen paras asia oli alumnin uratarina sekä selostus omista työtehtävistään :)"

"Monipuolisuus, tietty konkreettisuus, oli suunnattu juuri meidän ryhmälle ja ns. osaamista ajatellen. Sai aika laaja-alaisen kuvan käytettävään aikaan nähden eri toiminnoista ja toimijoista.... Oli kiva kuulla myös tietyllä tapaa rekrytointiprosessista ja ylipäänsä sellaisista työelämään liittyvistä jutuista, urapoluista tms."

"Kiitos mahtavasta tilaisuudesta osallistua yritysvierailulle näin hankalanakin aikana! Oli kiinnostava vierailu ja tuli varmuus työpaikan viihtyvyydestä ja työtehtävistä, joten työpaikkana (vierailtu yritys) olisi juuri minulle sopiva! Lisää tällaisia vierailuja!"

"Tänä keväänä osallistumistani etäyritysvierailuista, (tämä) vierailu erottui positiivisesti joukosta. Vierailu oli kaiken kaikkiaan kokonaisuutena erinomaisesti järjestetty ja selkeä."

"I liked the open talk that we had. I think it gave nice impression about (the company). And I got the feeling that (the company) is really down-to-earth because their CEO took part the event."

Avoin palaute mukana olleilta yrityksiltä

"ExploreWORK! -konsepti ja tällainen yritysten ja oppilaitosten yhteensaattaminen on ollut pitkästä aikaa sellaista konkreettista tekemistä mitä me yritykset olemme kaivanneet."

"Tämä on ollut yksi parhaista ellei jopa paras hanke, jossa olemme olleet mukana."

"Yhteistyö on ollut erittäin hyvää ja onnistunutta, ja esimerkiksi vuonna 2021 saimme hankkeen avulla erinomaiset kesäharjoittelijat (yritykseen)."