Tapahtumat


Vapaudu hintakilpailusta arvoperusteisella hinnoittelulla

Ajankohta: 25.04.2024 09:00-12:00
Paikka: Omalta työpisteeltä
Osoite: etänä

 

Kaikki organisaatiot kohtaavat myynnin ja ostamisen murroksen. Tässä murroksessa myynnin kasvu hiipuu ja kannattavuusmarginaalit pienenevät, ellei organisaatio uusi toimintojaan.

Tässä koulutuksessa kuulet, miten arvoperusteinen hinnoittelu auttaa yritystä parantamaan kannattavuuttaan myyntityön ja ostamisen murroksessa. 

2020-luvulla olemme myynnin murroksen ja asiakkaiden ostokäyttäytymisen muutoksen takia aivan uudessa tilanteessa. Monissa organisaatiossa haasteena ovat seuraavat asiat: myyntivolyymit ovat lähteneet laskuun, kannattavuus ei pysy halutulla tasolla, asiakkaat kilpailuttavat kaiken ja uudet myyntikanavat korvaavat perinteisen myyntityön. Olemme tilanteessa, jossa joudumme pohtimaan seuraavia asioita: 

  • miten kasvatan liikevaihtoa
  • miten kasvatan tulosta
  • miten pidän kulut kurissa
  • miten tehostan toimintaa
  • miten tehostan resurssien käyttöä.

Tämän myötä myyntityön ja ostamisen murros, ja niiden vaikutukset tuotteiden ja palveluiden hinnoitteluun ovat nousseet erittäin ajankohtaisiksi aiheiksi. Jotta pärjäämme entistä kireämmässä kilpailutilanteessa, on meidän mietittävä arvon tuottamista asiakkaillemme, jotta pääsemme pois hintakilpailusta ja entisestään pienenevistä katteista. 

Viimeisten tutkimusten mukaan 38 % myyntitapahtumista johtaa ”ei päätöstä” -lopputulemaan. Mielenkiintoinen kysymys onkin se, miten hinta vaikuttaa tähän, miten asiakkaat luottavat myyntityötä tekeviin ihmisiin ja miten luottamus heijastuu hinnoitteluun. Asiakkaat haluavat ostaa ja asioida helposti ja nopeasti. Yritysten haasteena onkin löytää kannattava tapa myydä eri kanavissa, sillä digitaalisuus muuttaa ihmisten välisten kontaktien merkitystä. 

Osallistumismaksu:
Jäsenhinta 450 € + alv 24 %, normaalihinta 650 € + alv 24 %.



Ilmoittaudu