Tapahtumat
Key Account Manager (KAM) -ajokortti®
Ajankohta: | 27.01.2025 09:00 - 28.01.2025 16:00 |
Paikka: | Omalta työpisteeltä |
Osoite: | etänä |
Haluatko saada käytännönläheisiä toimintamalleja ja ideoita, joita voit soveltaa omassa työssäsi? Haluatko hoitaa avainasiakkuuksia määrätietoisesti ja tuloksellisesti?
Kauppakamarin myyntikoulutus on tarkoitettu omissa organisaatioissaan asiakkuuksista vastaaville henkilöille, jotka haluavat lisätä valmiuksiaan vastata kovenevan kilpailun luomiin asiakkuuksien johtamisen haasteisiin.
Key Account Manager (KAM) -ajokortin® jälkeen
- ymmärrät asiakasuskollisuuden, kannattavuuden ja tyytyväisyyden merkityksen
- ymmärrät kokonaisvaltaisen avainasiakasajattelun mahdollisuudet liiketoiminnan edistäjänä
- osaat hyödyntää Key Account Managementin mahdollisuudet
- ymmärrät kohderyhmäajattelun, segmentoinnin ja positioinnin merkityksen
- sinulla on työkaluja asiakkuuksien kehittämiseen ja johtamiseen
- osaat kehittää asiakasprosessien hallintataitojasi.
Koulutuksesta sanottua
- "Käteen jäi oikeasti työkaluja esim. asiakashoitosuunnitelmien tekemiseen."
- "Hyvä setti. Mies tiesi mistä puhui, mukavasti höysti teoriaa esimerkeillä."
- "Aivan loistava ja inspiroiva kouluttaja. Hyvät esimerkit ja kannustavat mielipiteet."
- "Tilaisuudessa parasta oli keskusteleva ilmapiiri ja se, ettei pelkästään katsottu "kalvoja" ja ihmetelty. Hyvä ja avoin porukka, olisi voinut olla vaikka vielä yhden päivän."
- "Sain varmuutta omaan työhön. Mukavia tapaamisia eri yritysten Kamien kanssa ja hyviä keskusteluja. Nyt tekemään hoitomallikalenteria, siitä saan varmasti apua arkeen."
Tervetuloa hakemaan keinoja ja uusia näkökulmia avainasiakkuuksien määrätietoiseen hoitamiseen!
OHJELMA:
Ohjelma 1. päivä
08.50 Yhteyden avaus
9.00
Asiakassuhteiden hallinta ja johtaminen
Johdatus asiakassuhteiden hallintaan ja johtamiseen
- Asiakkuuden kolmiyhteys: asiakastyytyväisyys, -uskollisuus, -kannattavuus
- Aidon asiakaslähtöisyyden rakentaminen organisaatioon
- Asiakaskannan analysointi ja strategiset valinnat
Näkökulmia asiakasaktiviteettien ohjaukseen
- asiakkuuden elinkaari
- myynnin volyymi
- potentiaali
- kannattavuus
Asiakaskannattavuus asiakkuuksien johtamisen kulmakivenä
- Kannattavat ja arvokkaat asiakkuudet
- Asiakaskannattavuuden parantaminen käytännössä
Asiakkuuden hoitomallit
- Miten huomioida asiakkuuden luonne hoitomallin rakentamisessa?
- Hoitomallien rakentaminen ja käyttöönotto
16.00
Ensimmäinen päivä päättyy
Ohjelma 2. päivä
08.50 Yhteyden avaus
9.00
Key Account Managementin kehittäminen omassa yrityksessä
Asiakkuuksien johtaminen ja Key Account Management
- Key Accountit ja asiakkuusportfolion johtaminen
- Yksittäisten Key Accountien johtaminen
Key Account Managementin kriittiset menestystekijät
- Key Account – toiminnan tavoitteet
- KAMin menestystekijöiden realisointiin liittyvät keinot ja toimintatavat
Key Account Management -prosessin syventäminen
- Key Account Management – prosessin syventämisen vaiheet
- Vaihtoehtoisia organisoitumisia Key Account Managementiin
- Raportoinnin hyödyntäminen Key Account Managementissä
Key Account Management-toiminnan suunnitelmallinen kehittäminen
- Avainasiakkuuden analysointi
- Asiakaskohtaiset tavoitteet – millaisia toiminnallisia tavoitteita yksittäisille Key Accountille
- Asiakkuuden syventäminen – lisää kasvua ja kannattavuutta
- Vaikuttavat ja tehokkaat asiakaskohtaamiset yksittäisten Key Accountien kanssa
- Tavoitteista konkretiaan – miten rakennan KAM:ia tukevan toimintasuunnitelman
16.00
Tilaisuus päättyy
Tauot klo 10.15 ja 14.00. Lounastauko klo 12.00-12.45.
OSALLISTUMISMAKSU:
Jäsenetuhinta on 819 € + alv 25,5 %, muille 1119 € + alv 25,5 %.
Ilmoittaudu