Osaamisen kehittämistä diginä

Satakunnan ja Rauman kauppakamarit tekevät vahvaa koulutusyhteistyötä. Lähes koko koulutustarjonta on yhteistä molempien kamarien jäsenille.

Tällä toimintamallilla pystyimme tarjoamaan laajan kattauksen liiketoiminnan eri osa-alueiden koulutuksia ja ajankohtaiskatsauksia.

Vuonna 2021 ei vielä juurikaan päästy järjestämään koulutuksia tai tapahtumia livenä, vaan pääosin toimittiin verkossa. Koulutustoiminnan osalta tiivistettiin merkittävästi yhteistyötä myös Helsingin seudun kamarin tuottamien kauppakamarien yhteisten koulutusten osalta. Näin saavutettiin huomattavasti laadukkaampi ja monipuolinen kokonaisuus jäsenille, eikä tapahtumia/koulutuksia käytännössä jouduttu peruttamaan ollenkaan.

Vuonna 2021 järjestettiin 11 koulutusta sekä Veropäivä kauppakamariverkoston yhteisenä webinaarina. Tämän lisäksi jäsenten käytössä oli koko kauppakamarien laaja yhteinen tarjonta.

Hyväksytty hallituksen jäsen (HHJ)- kokonaisuus

HHJ-kokonaisuudesta järjestettiin kaksi HHJ-kurssia, keväällä toinen kokonaan etätoteutuksena ensimmäistä kertaa,. HHJ-kurssien osalta palataan läsnäkoulutukseen heti, kun se on mahdollista.

Vain HHJ-kurssin valmistujaiset päästiin viettämään yhdessä livenä.

​​​​​​​Yhtenä kauppakamarin tavoitteena on edistää yritysten hallitustyöskentelyä ja kouluttaa kokeneita ammattilaisia eri rooleihin hallitustehtävissä.