Hyvän hallinnon toteuttaminen

Kauppakamarin hallinto hoituu kahden sääntömääräisen kokouksen ja hallituksen toiminnan kautta.

Toiminnassa arvostetaan läpinäkyvyyttä ja hyvää jäsenkokemusta.

Kevätkokous 3.6.2020

Kevätkokous pidettiin korona-pandemian vuoksi etäkokouksena 3.6.2020.

Kokousasioina valittiin mm. nimitysvaliokunta, johon valituiksi tulivat Joni Hautojärvi, Pekka Ekberg, Anne Hakala ja Hanna Maja. Nimitysvaliokunnan tehtävänä on puheenjohtajiston ja hallituksen jäsenten seuraajasuunnittelu.
Varsinaisten kokousasioiden jälkeen aamupäivä jatkui Uuden ajan aivotyötä – webinaarilla, joka käsitteli aivotutkimuksen antia työn kehittämisessä tuottavampaan ja vähemmän kuormittavaan suuntaan. Luennoitsijana toimi aivotutkija Minna Huotilainen.

​​​​​​​Syyskokous 8.12.2020

Syyskokous järjestettiin myös teams-kokouksena 8.12.2020. Kokouksessa mm. käytiin läpi kauppakamarin toimintasuunnitelma 2021, valittiin puheenjohtajisto, hallituksen jäsenet sekä edustajat Keskuskauppakamarin valtuuskuntaan sekä tilintarkastajat vuodelle 2021.
Varsinaisten kokousasioiden jälkeen tilaisuus jatkui Elinkeinoelämän foorumina, jossa Suomen ja EU:n ajankohtaista tilannekuvaa valottivat EK:n toimitusjohtaja Jyri Häkämies ja johtava asiantuntija Janica Ylikarjula.

Hallitus

Hallitus piti vuonna 2020 kuusi vuosikellon mukaista kokousta. Hallituksen ja kauppakamarin puheenjohtajana toimi Pekka Ekberg.
Hallitus kokoontuu kerran vuodessa yhteiseen strategiakokoukseen. Tänä vuonna kokous pidettiin elokuun lopussa Kallossa Satakunnan Osuuskaupan Harri Tuomen isännöimänä. Hallituksen jäsenet ottivat tuntumaa koronavuoteen ja vaihtoivat ajatuksia niistä teemoista, jotka nousivat yritysten agendalle.

Puheenjohtajisto 2021

Pekka Ekberg, toimitusjohtaja, Oy Fiblon Ab, puheenjohtaja