Hyvän hallinnon toteuttaminen

Kauppakamarin hallinto hoituu kahden sääntömääräisen kokouksen ja hallituksen toiminnan kautta.

Toiminnassa arvostetaan läpinäkyvyyttä ja hyvää jäsenkokemusta.

Kevätkokous 21.5.2019

Kevätkokous pidettiin 21.5.2019 kauppakamarilla. Kokousasioina mm. nimettiin hallinnollisen uudistuksen jälkeen ensimmäinen nimitysvaliokunta, johon valituksi tulivat Joni Hautojärvi, Pekka Ekberg, Kari Ollila ja Anne Hakala. Nimitysvaliokunnan tehtävänä on hallituksen jäsenten seuraajasuunnittelu.

Kokouksen jälkeen aamupäivä jatkui Digibrunssin merkeissä. Kuulimme Telian digitaalisten ratkaisujen johtaja Raine Jurvan ja Ficolo Oy:n toimitusjohtaja Seppo Ihalaisen esitykset.

Syyskokous 11.12.2019

Syyskokous järjestettiin kauppakamarilla 11.12.2019.

Kokouksessa Advisory Boardin jäsen Tero Piisi esitteli Satakunnan kauppakamarin jäsenmaksujen määräytymistä koskevan uudistuksen, jota hallitus oli käsitellyt kokouksissaan 2019. Kokous totesi uudistuksen selkeäksi ja hyvin valmistelluksi. Tavoitteena oli mahdollisimman selkeä ja oikeudenmukainen jäsenmaksuperuste. Jatkossa jäsenmaksut määräytyvät yrityksen henkilöstömäärän mukaan. Henkilöstömäärän ilmoittamiseen on tehty ohje sellaisiin tapauksiin, joissa se ei ole ilmeinen. Kauppakamarin jäsenkoordinaattori auttaa tarvittaessa tähän liittyvissä kysymyksissä.

Varsinaisten kokousasioiden jälkeen tilaisuus jatkui Elinkeinoelämän foorumina, jossa Suomen kilpailukykyä ja suhdannetilannetta valottivat EK:n Jouni Hakala ja Jouko Kangasniemi.

Hallitus

Hallitus piti vuonna 2019 kuusi vuosikellon mukaista kokousta. Hallituksen ja kauppakamarin puheenjohtajana toimi Pekka Ekberg. Hallitus asetti Advisory Boardille tehtävän jäsenmaksuperusteiden uudistamisessa.

Syksyn strategiakokouksessa hallitus oli Timo Rautalahden isännöimänä Bolidenin tiloissa ja keskusteli vaikuttamisen tavoista. Haluamme olla ratkaisuvaihtoehtojen esiintuoja, rakennamme yhtenäisyyttä, ajattelemme kasvu-mindsetillä ja uskomme tulevaisuuteen. Kauppakamarin äänellä puhumme koko elinkeinoelämän nimissä.

Vuoden viimeisessä hallituksen kokouksessa luovutettiin kauppakamarin standaari kaupunginjohtaja Aino-Maija Luukkoselle, jonka kausi hallituksen jäsenenä oli tullut täyteen. Lämmin kiitos Aino-Maijalle arvokkaasta avusta kauppakamarityössä!

Kokoonpano 2019

PUHEENJOHTAJISTO