Vahvaa koulutusyhteistyötä

Satakunnan ja Rauman kauppakamarit tekevät vahvaa koulutusyhteistyötä niin, että lähes koko koulutustarjonta on yhteistä molempien kamarien jäsenille. Tämän johdosta kauppakamarien merkitys liike-elämän teemojen kouluttajana kasvaa ja kamarit onnistuvat yhdessä paremmin kuin yhteenlaskettuna erikseen.

Hyväksytty hallituksen jäsen (HHJ)- kokonaisuus

Yhtenä kauppakamarin vaikuttamisen tavoitteena on edistää yritysten hallitustyöskentelyä ja kouluttaa kokeneita hallitusammattilaisia eri rooleihin hallitustehtävissä.

2018 vuoden aikana järjestettiin

- kolme kertaa Hyväksytty hallituksen jäsen HHJ-kurssi: tammi-helmikuussa ja touko-kesäkuussa Porissa sekä loka-marraskuussa Raumalla

- kolmen HHJ-kurssin kokonaisuus Porin kaupungin strategisten tytäryhtiöiden hallitustehtäviin valmistuville huhti-toukokuussa

Kevään HHJ-kurssilaisia kauniissa Ahlströmin ruukkimiljöössä Noormarkussa.

Johtajuusseminaarit 2018

Tammikuussa seminaariyleisö pääsi Finnkinon elokuvateatterin katsomoon miettimään Harri Gustafsbergin kanssa tilannetajun merkitystä johtamisessa sekä pohtimaan, miten pitää oma tilannetaju mahdollisimman kirkkaana.

Marraskuussa Helena Åhman kiteytti Porissa johtoryhmän kriittisiä menestystekijöitä johtoryhmäläisille suunnatussa tilaisuudessa. Paikalla oli useiden yritysten johtoryhmien väkeä ja pohdittiin mm. rakentavaa vuorovaikutusta ja neuvottelutaitoja.

Syyskuussa kouluttauduttiin parantamaan rekrytointien onnistumista ja luomaan positiivista työnantajakuvaa.

Liiketoiminnan teemakoulutuksia

Kauppakamari järjesti

teemakoulustustilaisuutta, joista 10 pidettiin webinaareina.

Teemoina 2018 olivat mm.

. Asiantuntijuus sosiaalisessa mediassa

- Uusi tietosuojalaki

- ALV- ja palkkapäivä