Väyläverkon pahimmat ongelmakohdat

LOGISTIIKKAVALIOKUNNAN VÄKI

Tällaisen sähköpostin sain tällä viikolla ja laitan sen heti teille tiedoksi. Nostamme tämän toki myös kauppakamarin viikkokirjeeseen, mutta halusin lähettää heti teille, että ehditte vähän enemmän miettiä. Ymmärtääkseni on tärkeä ja kannattaa vastata!

VASTAUSAIKA 24.5. MENNESSÄ, tarkemmat tiedot alla

Tätä kautta saadaan taas vaikutettua asioihin!

Terveisin

-MINNA-

*****************

Hei,

Väylävirasto ja ELY-keskukset keräävät perusväylänpidon rahoituksen tulevaa kohdentamista ja 12-vuotista liikennesuunnitelmaa varten tietoa yrityksiltä merkittävistä korjaus- ja parannuskohteista.

Vastaavalla kyselyllä tunnistettiin viime hallituskauden aikana lukuisia korjauskohteita, joita korjattiin liikenteen korjausvelkaohjelmalla.

Väylän kanssa on keskusteltu siitä, että korjauskohteiden tunnistamisessa menetellään nyt samalla tavalla ja kauppakamarijärjestön yritykset tavoitetaan kauppakamarien toimitusjohtajienkautta. Välitättehän viestiä jäsenillenne. Alla olevassa viestissä on tarkempaa ohjeistusta ja linkki kyselyyn.

Terveisin,
Kaisa Saario
Liikenteen ja aluepolitiikan asiantuntija
Keskuskauppakamari
Puh. /tel. +358 40 561 3597
E-mail: kaisa.saario@chamber.fi
www.kauppakamari.fi​​​​​​​

Väyläverkon merkittävimpien ongelmakohtien kartoitus

Väylänpidon tavoitteena on mahdollistaa Suomen hyvinvointi, kilpailukyky ja kestävä kasvu. Väylä ja ELY-keskukset keräävät elinkeinoelämältä tietoa väyläverkon merkittävimmistä korjaus- ja parannuskohteista karttakyselyllä. Kyselyllä halutaan tunnistaa merkittävimmät puutteet väyläverkossa elinkeinoelämän kilpailukyvyn ja kestävän kasvun sekä työmatkaliikenteen näkökulmasta.

Pyydämme vastauksianne pe 24.5. mennessä.
TÄSTÄ KYSELYYN: suomeksi; på svenska

Muutama huomio kyselystä:

• Kyselyssä pyydetään merkitsemään kohde kartalle. Huomatkaa, että kohteen merkitsemiseksi karttaa pitää suurentaa riittävän lähelle kohdetta.
  • Kyselyssä kysytään puutteen vaikutuksia kahdella kysymyksellä: ensimmäisen kysymyksen tieto julkaistaan yhteenvetokartassa, jälkimmäisen kysymyksen vastaukset jäävät Väylän ja ELY-keskusten tietoon.

Palautteet julkaistaan kartalla www.vayla.fi -sivustolla kesäkuussa. Lähetämme kaikille vastanneille tiedon sivusta, josta kohteet löytyvät, kun ne on julkaistu. Tietoja hyödynnetään mm. perusväylänpidon rahoituksen kohdentamisessa.

Kiitos yhteistyöstänne!
Lisätietoja: Anu Kruth, yksikönpäällikkö, asiakkuus, Väylä