Vastuullisuusklubi ti 9.11.2021 klo 13-15

.

Hyvä kauppakamarin jäsenyritys,

toivotamme teidät lämpimästi tervetulleeksi Infinen Vastuullisuusklubin tapahtumaan tiistaina 9. marraskuuta! Vastuullisuusklubi on yrityspäättäjille, yrittäjille sekä asiantuntijoille suunnattu verkkotapahtuma, jossa pureudutaan tämän hetken kiinnostaviin puheenaiheisiin vastuullisuudesta. Tällä kerralla Vastuullisuusklubissa käsitellään mainonnan pelisääntöjä sekä vastuullisuutta markkinoinnissa. Vieraanamme on Paula Paloranta, joka toimii Mainonnan eettisen neuvoston pääsihteerinä sekä Keskuskauppakamarin
markkinointioikeudellisten asioiden asiantuntijana. Tilaisuus järjestetään yhteistyössä Keskuskauppakamarin kanssa.

Mainonnan eettisen neuvoston tehtävänä on antaa lausuntoja siitä, onko markkinointi hyvän tavan vastaista. Neuvosto soveltaa työssään Kansainvälisen kauppakamarin (ICC) markkinointisääntöjä ja neuvoston hyvää markkinointitapaa koskevia periaatteita.

Tilaisuuden tavoitteena on

• kartoittaa markkinoinnin ja mainonnan pelisääntöjä
  • tutustua vastuullisen vaikuttajamarkkinoinnin periaatteisiin
  • pohtia millaiset markkinoinnin keinot ovat kestäviä ja millaisia reunaehtoja liittyy esimerkiksi lasten kuvien käyttöön markkinoinnissa
  • selvittää miten välttää viherpesua ympäristö- ja muissa markkinointiväittämissä

Vastuullisuusklubin järjestäjä Infine on vuonna 2018 perustettu Suomen ainoa vastuullisuusmuotoilutoimisto.

Infine tuottaa ja ylläpitää Ostavastuullisesti.fi -sivustoa, joka auttaa kuluttajia tekemään kestävämpiä valintoja arjessaan helpommin.

Lisätietoja: infine.fi ja ostavastuullisesti.fi/vastuullisuusklubi/

Vastuullisuusklubi ti 9.11.2021 klo 13–15

Ohjelma:

Tilaisuus alkaa

Markkinoinnin pelisäännöt tutuksi
Paula Paloranta, pääsihteeri, Mainonnan eettinen neuvosto

Tosiasiallinen vastuullisuus – miten välttää viherpesu?
Elina Koskipahta, Chief Marketing Officer, vastuullisuusmuotoilija, Infine

Aikaa kysymyksille

Tilaisuus päättyy

Tilaisuus järjestetään verkossa Zoom-kokouspalvelun kautta. Linkki tilaisuuteen lähetetään sähköpostitse ennen tilaisuutta.

Vastuullisuusklubit ovat maksuttomia Ostavastuullisesti.fi -sivustolla mukana oleville yrityksille sekä kauppakamarien jäsenyrityksille. Muille osallistumisen hinta on 180 € + alv / tilaisuus.

Ilmoittaudu mukaan viimeistään 8.11. täältä.

​​​​​​​Lämpimästi tervetuloa!

Tiina Saukko, Toimitusjohtaja, Infine