Uusi vuosi, uusia mahdollisuuksia, uusia verkostoja ja uusia tarinoita

10.1.2018

Vuodenvaihde tarjosi monille meistä hyvän ja tervetulleen hengähdystauon. Usein juuri tauon jälkeen näkee hetken aikaa selvemmin, havaitsee uusia asioita, näkee jännittäviä mahdollisuuksia ja huomaa, mikä on oleellista. Tämä olotila on kovin tärkeä säilyttää. Bisneksessä ne, jotka näkevät kirkkaimmin ja ovat uteliaita eivätkä jää paikoilleen, menestyvät parhaiten.

Heti tammikuussa kauppakamari tekee uuden avauksen. Johtajaseminaarimme näkee päivänvalon 30.1. aamupäivällä. Silloin tuomme Poriin Harri Gustafsbergin. Hän on juuri kirjoittanut kirjan tilannetajusta Helena Åhmanin kanssa. Harrin taustat ovat Karhu-yksikössä, hän on valmentanut monia erilaisia johtajia ja avainhenkilöitä sekä väittelee kohta henkisen kestävyyden teemoista. Joskus tietyt asiat estävät meitä näkemästä asioita selvästi ja silloin tulee tehtyä huonoja päätöksiä. Näihin asioihin voi kuitenkin tietoisesti vaikuttaa. Ajattelimme, että tuo aamupäivä on suunnattu erityisesti ylimmälle johdolle ja johtoryhmien jäsenille. Joku ideoi jo, että he pitävät aamupäivän tilaisuuden jälkeen johtoryhmän lounaskokouksen. Se on hyvä idea päästä porukalla heti fiksusti starttailemaan kevätkausi 2018. Tervetuloa siis joukolla mukaan!

Vuosi 2018 on meille kamarissakin taas uusi mahdollisuus. Erityistä painopistettä laitamme vaikuttamiseen ja fokuksessa on valiokuntatyön vieminen uudelle tasolle. Kauppakamari on yritysten ääni ja siksi on erittäin arvokasta, että valiokuntiemme jäsenet käyttävät aikaansa ja osaamistaan yhteisten tarinoiden luomiseen. 2018 kirjoitetaan vaikuttamissuunnitelma. Siitä tulee elävä dokumentti, jossa ovat keskeiset yritysten toimintaympäristöön vaikuttavat asiat. 2018 painopisteitä ovat varmasti ainakin osaavan ja joustavan henkilöstön monipuolinen kokonaisuus sekä sen viestin vieminen, että Satakunnassa on käynnissä voimakas positiivinen muutos. Jo yritysten investointisuunnitelmat kertovat, että me täällä uskomme tulevaisuuteen!
Hyvää alkanutta vuotta ja tsemppiä meille kaikille!

-Minna