​​​​​​​Satakunnasta kajahtaa – lisää liiketoimintamahdollisuuksia satakuntalaisella ruokainnovaatiolla!

​​​​​​​Haluaisitko mukaan satakuntalaiseen ruokainnovaatioon? TVO ja Areva tulevat laittamaan OL3 alueelle ruokakontteja, joihin haetaan myyntiin satakuntalaisia ruokatuotteita. Tuottajia haetaan mukaan keskiviikkona 12.5. toteutettavassa pitchaustilaisuudessa, jossa kullakin toimijalla on 15 minuuttia aikaa vakuuttaa TVO:n ja Arevan edustajat.

Olkiluodon OL3-projektissa tehdään töitä vuorokauden ympäri - myös ruokaa oltava tarjolla 24/7

Korona on kurittanut meitä jo vuoden ajan ja moni asia työelämässä on sinä aikana muuttunut. Niin myös työpaikoilla tapahtuva ruokailu. Yksi asia ei kuitenkaan ole poistunut: maittavaa ja monipuolista ruokaa tarvitaan edelleen turvaamaan työntekijöiden arjen sujuvuutta. Monilla työpaikoilla työtä tehdään katkeamattomasti 24/7 ja yksi esimerkki tästä on Olkiluoto 3 –projekti. Työmaalla työskentelee noin 1500-1700 henkeä - ruokapalveluille tulee siis aivan uusia tarpeita.

Haastamme mukaan satakuntalaisia toimijoita!

Tuotteiden myynti tarkoittaa käytännössä:

• Tuotteet voivat olla esimerkiksi kylmiä tai mikrolämmitettäviä annoksia tai juomia.
  • Olkiluoto tarjoaa mukaan lähteville toimijoille myyntipaikan ja siihen sähköt – tämä ei maksa sinulle mitään. Paikalle voi tuoda oman automaatin tai vastaavan järjestelyn.
  • Sinä huolehdit ko. automaatin täytöstä (me varmistamme sujuvan kulun jne.) ja tuotteiden hinnoittelusta – myynnistä saamasi tuotto on sinun!
  • Voit myös verkostoitua toisen satakuntalaisen toimijan kanssa ja vaikkapa brändätä yhteisen automaatin – voisivatko vaikka pääruuat ja jälkiruuat kahdelta eri toimijalta löytää toisensa?
  • Voit sitoutua esim. 3-6 kk:n ajaksi – eli ei suoraan pitkään sitoutumista. Näin voit pienellä riskillä tehdä tutkimus ja kehitystyötä aidolla asiakaskunnalla
  • Voimme mahdollistaa sinulle erilaisia teemapäiviä ja isompia myyntikojuja esim. vuodenaikaan yhdistäen. Voisiko sinun kojultasi lähteä mukaan myös perheen illan ruokatarjoilu?
  • Toivotamme tervetulleeksi myös kaikki teknologia- ja palvelukonseptikokeilut – voisiko Olkiluodossa toimia esim. ”OlkiWolt”?

Jatkomahdollisuudet ovat rajattomat
Tästä voi syntyä satakuntalainen konsepti, joka seuraavaksi löytyisi kesän aikana tapahtumista tai tulevaisuudessa Olkiluodon vuosihuolloista (joita jatkossa on kolme peräkkäin ja väkimäärä noin 2000-4000 henkeä kerrallaan)? Mikä meitä rajoittaisi tulevaisuudessa oman maakunnan sisälle, vaan mitä jos tämä konsepti laajenisi myös oman maakuntamme ulkopuolelle?

Jos kiinnostuit, laita innovaatiomyssy päähän, kehitä oma konseptisi ja tule myymään ideasi 12.5.2021 klo 16-18 välisenä aikana 15 minuutin myyntipitchillä! Parhaat ideat valitaan mukaan ja kontit otetaan käyttöön jo kesäkuun 2021 aikana!

Rauman kauppakamari, Satakunnan kauppakamari ja Pyhäjärvi-instituutti ovat mukana viestimässä mahdollisuuksista olla kehittämässä satakuntalaista ruokainnovaatiota.

​​​​​​​Lisätiedot: riikka.huunonen@areva.com ja p. +358 44 783 9819