Satakunnan kauppakamarin toiminnanohjaus satakuntalaisella innovaatiolla - Wise-järjestelmällä
Minna Nore kommentoi Wise-järjestelmän käyttöönottoa:
”Meille on erittäin tärkeää, että käyttämämme välineet tukevat laadukkaan digitaalisen jäsenkokemuksen syntymistä ja auttavat meitä kertomaan vaikuttamisen viestejämme laajasti ja kiinnostavasti. Meitä on pieni tiimi, joten haluamme toimia yhdessä järjestelmässä. Näin tieto kirjataan vain kerran ja meillä on koko ajan homma hanskassa ja langat käsissä.”
Wise-järjestelmä - 50 henkilötyövuoden kehityksen tulos
Satakunnan Kauppakamari otti käyttöön paikallisen WiseNetwork Oy:n kehittämän Wise-järjestelmän. Kauppakamarin kohdalla on kyse koko toiminnan kattavasta ratkaisusta. Järjestelmään aktivoitiin monikanavaviestinnän, jäsenhallinnan, markkinoinnin ja tapahtumamyynnin työkalut. Kaikki järjestelmän osat toimivat toistensa kaltaisesti – samoilla logiikoilla ja käyttäjätunnuksilla, olipa sitten kysymys jäsenhallinnasta, viestinnästä tai tapahtumahallinnasta, mikä parantaa käyttäjäkokemusta.
Koulutuksen lomassa Satakunnan kauppakamarin toimitusjohtaja Minna Nore ja Wisenetwork Oy:n toimitusjohtaja Hannu Myöhänen muistelevat 13 vuotta sitten tapahtunutta ”jytkyä”. Tuolloinen Satakunnan TE-keskus mietti kuumeisesti, mistä Satakunnalle saataisiin hyvä edustaja Innosuomi-kilpailun ehdokkaaksi? Minna ehdotti Myöhäsen johtamaa aikaisempaa innovaatiota Rakentaja.fi:tä. Loppu onkin historiaa. Ensin tuli Satakunnan Innosuomi-palkinto ja heti perään Tasavallan Presidentin Innosuomi 2006 -palkinto.
CRM-ohjaus
Järjestelmä toimii kokonaisuudessaan WiseCRM:n ohjaamana. CRM jakaa järjestelmän luku- ja käyttöoikeudet sekä kerää toiminnallisuuksista kaiken asiakasdatan. GDPR:n mukainen tietojen käsittelyn todentaminen ja säilytys on kaikissa toiminnallisuuksissa selkeää.
Päällekkäisen työn poistuminen
Kaikki tallennetaan vain kertaalleen: julkaisutuotanto, kontaktit, tuotteet, tarjoukset, sopimukset, tilikartta. Osto- myynti- ja palkkadata menee automatisoituna kirjanpitoon, näin perinteinen kirjanpitotyö vähenee oleellisesti.
Looginen tapahtumaketju
Monikanavaviestintä ja myynti sekä taloushallinto muodostavat luonnollisen tapahtumaketjun, joista jokaisesta vaiheesta syntyy järjestelmään automatisoitu analytiikka.
Jatkuva kehitys
WiseNetworkin asiakkaat muodostavat kehitysverkoston, jossa tuotekehitys tapahtuu asiakkaiden aloitteista. Järjestelmän päivitys uusilla ominaisuuksilla tapahtuu kuukausittain ja näin asiakkailla on käytössä aina markkinoiden ketterin ratkaisu.
Kilpailukykyiset läpinäkyvät kustannukset
Järjestelmän käyttöönotto ja koulutus sekä kuukausi-/vuosikohtainen kiinteä SaaS -palvelumaksu tekevät käytöstä selkeän ja läpinäkyvän.
Lisätietoja satakunnankauppakamari.fi tai www.wisenetwork.fi