Monenlaisia ratkaisuja osaamisen kehittämiseen

"Tulevaisuuksien tekijöitä"


SBC-ESIHENKILÖVALMENNUS ​​​​​​​- Syksyllä 2021 käynnistyy jo 19. toteutus!

Esihenkilövalmennusohjelma on vakiinnuttanut paikkansa SBC:n tarjonnassa. Se on kohdennettu uusille tai jonkin aikaa esihenkilönä toimineille.

Ohjelman sisällöt on valittu vastaamaan SBC-yritysten tarpeisiin. Ne käsittelevät esihenkilön moninaisia rooleja niin perustehtävän, muutoksen kuin osaamisenkin johtajana sekä tarjoavat tiiviissä paketissa käytännönläheistä tietoa työlainsäädännöstä ja yrityksen taloudesta. Osana ohjelmaa harjoitellaan myös valmentavan johtamisen tapaa ryhmäcoaching-tapaamisissa.

Valmentajina ohjelmassa toimivat oman alansa parhaat asiantuntijat eri puolilta Suomea. Esihenkilövalmennus käynnistyy verkoston tarpeiden mukaan, yleensä kahdesti vuodessa.

Otteita aiempien ryhmien palautteista:

"Mielestäni kaikkiaan hyvin räätälöity kokonaisuus”
"Paljon mielenkiintoista tietoa ja ajattelemisen aiheita”
”Ryhmäharjoitukset erilaisista tilanteista olivat hauskoja ja mielenkiintoisia. Yhdessä ratkaisujen keksiminen vaikeisiin tilanteisiin oli parasta antia päivissä.”
"Sai perspektiiviä muidenkin esimiesten arkisiin juttuihin”



Esihenkilövalmennuksen tarkemmat tiedot löydät esitteestä.

​​​​​​​SBC toteuttaa myös monia muita lyhyitä ja pitkiä koulutuksia, infoja sekä seminaareja verkoston tarpeiden mukaan. Tällaisia ovat olleet mm.

  • Tekniikan erikoisammattitutkinto (TEAT)
  • Varastoalan ammattitutkinto
  • Helen Åhmanin seminaari yritysten johtoryhmille
  • Aki Ahlrothin luento digiajan johtajuudesta
  • HR-työhön painottunut Johtamisen erikoisammattitutkinnon (JET)
  • Työhyvinvointia yritysten avainhenkilöille -ohjelma
  • Rekrytointihaastattelukoulutukset
  • Sisäisten auditoijien koulutukset
  • Laatustandardien muutos -koulutukset​​​​​​​

Kouluttajina ja valmentajina toimivat oman alansa parhaat asiantuntijat eri puolilta Suomea. Joskus kouluttaja voi löytyä myös SBC-verkoston sisältä. Kaikissa toteutuksissa hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan osallistavia pedagogisia menetelmiä ja osallistujilla onkin aina aktiivinen rooli.