Positiivisin mielin kohti tulevaa

8.8.2017

Kun talous piristyy, on ilmassa taas hyvää vauhdin tuntua. Yrityksille tämä tarkoittaa haasteiden muuttumista nopeasti toisenlaisiksi. Miten uuteen tilanteeseen lisätään resursseja, mistä löydetään osaavaa henkilöstöä ja miten saadaan johdettua porukka uuteen tilanteeseen vauhdilla? Mitä pitää oppia ja mistä pitää oppia pois? Hyvä pohjatyö kantaa nyt hedelmää. Syklit taloudessa ovat niin muuttuvia, että kasvuun on tärkeää päästä heti kiinni, koska kulman takana voi olla jo uusia uutisia. Resilienssi, muutoskyvykkyys ja ketteryys ovat sanoja firmojen strategioissa ja arvoissa. Niiden toteuttaminen käytännössä on tosi innostavaa, mielenkiintoista ja positiivisesti haastavaa ja totta kai myös uudistumisen elinehto.

Satakunnan kauppakamarillakin on nyt mukavia, positiivisia haasteita. Tultuani valituksi toimitusjohtajan tehtävään, olen saanut paljon onnitteluja. Lämmin kiitos teille kaikille! On tosi hienoa aloittaa, kun on positiivista nostetta. Samalla henkäyksellä olen myös kuullut, että on paljon odotuksia ja asioita pitää lähteä tekemään nyt uudella tavalla. Tämä sopii meille enemmän kuin hyvin, joten samat positiiviset haasteet haastavat meitä. Ja kovin innolla olemme lähdössä niitä taklaamaan! Kaikki toiveenne, odotuksenne ja ideanne otetaan nyt heti erittäin suurella innolla vastaan.

Ja vielä yksi kiitos! Puheenjohtajistomme Joni Hautojärven johdolla on kantanut suurenmoisesti vastuuta kauppakamarin välivaiheen aikana ja täällä on kaikki erinomaisessa kunnossa syksyn starttia varten!

-Minna