Lentäminen on helppoa ja pärjää kokonaiskustannusten vertailussa

6.9.2017

Me Satakunnassa olemme perinteisesti aina vähän huolissamme siitä, miten Porin lentoyhteys on lähtenyt käyntiin. Nyt on mukavia uutisia, sillä NextJetillä on oltu iloisia siitä, miten hienosti Porin starttivaihe on sujunut. Matkustajamäärät ovat ylittäneet 5 700 ensimmäisen kolmen kuukauden aikana ja sarjalippumyynti on lähtenyt hyvin liikkeelle. Kaikki ovat tyytyväisiä Porin starttiin ja yhtiön johto on indikoinut suunnitelmallisesti yhtiötason talouden turvaamista. Porista on siis aikomuksena lentää seuraavat viisi vuotta. Porin kaupungin strateginen työ kantaa hedelmää.

Helsingin aikatauluja saatiin joustavasti lisättyä yritysten toivomalla tavalla, joten lentämällä pääsee Poriin vielä myöhään yöllä. Toivottavasti saataisiin vielä lisää myöhäisiä vuoroja juniin ja busseihinkin, mutta lentäen on tosi mukava tulla saman vuorokauden päätteeksi kotiin. Paula Kangasniemi NextJetiltä kertoi myös, että neuvottelut paremmista jatkolentoyhteyksistä ovat aktiivisesti käynnissä.

Oma työrupeamani kauppakamarissa on käynnistynyt supervauhdikkaasti! Tämä vaikuttamistyö vaatii erityisen paljon liikkeelläoloa ja verkostoitumista. Yksi tärkeä, uusi kollegaverkosto ovat muiden kauppakamareiden toimitusjohtajat. Heidän kanssaan teemme pikavisiitin Lontooseen ensi viikolla. On pientä ylellisyyttä ajaa auto erittäin edulliseen parkkiin Porin lentoasemalle, lähteä aamulla ja palata seuraavana iltana. Näin säästyy mukavasti aikaa ja vaivaa ja on toki turvallisempaakin seikkailla pimeään aikaan ilmassa kuin ajaa itse väsyneenä yötä myöten kotiin.

Haluamme auttaa kaikin tavoin lentoliikennettä. Nyt kauppakamarissa etsitäänkin keinoja lisätä matkustajamääriä Poriin päin tulijoille. Lanseeraamme NextJetin kanssa ´Ilmianna vieraasi ´-kampanjan. Voit helposti ilmiantaa Poriin tulijoita, joita NextJet hemmottelee tarjoamalla tutustumisedun helposta ja mukavasta matkasta Poriin.

-Minna