Päivämäärä: 2.12.2019 13:00:00 - 2.12.2019 16:00:00

Sijainti: Teknologiatalo Sytytin, Sinkokatu 11, Rauma

Tilastotiedot EU:n jäsenmaiden välisestä kaupasta (sisäkauppa) kerätään Intrastat-järjestelmän avulla. Tilastointi perustuu EU:n asetuksiin, jotka ovat voimassa kaikissa jäsenmaissa laintasoisina säännöksinä. Tiedonantajia ovat sisäkauppaa käyvät arvonlisäverovelvolliset. Suomessa tilastotietojen ilmoittamisen kynnysarvo on tuonnissa 550.000 euroa ja viennissä 500.000. Koulutuksen tavoitteena on käydä läpi mm. tilastovelvollisuuden syntyminen, tilastoinnin perustiedot ja tietojen keruu tilastointia varten kuten myös tiettyjen ongelmakohtien välttäminen jo ennakkoon.

Sisältö:

• Miksi tilastotietoja kerätään ja miten
  • Tilastointivelvollisuuden syntyminen
  • Tilastotietojen ja alv-tietojen vertailu
  • Tilastoitavat toimitukset
  • Tilastoilmoituksella annettavat tiedot ja soveltamisohjeet
  • Tilastoaineiston tarkistus
  • Annettujen tietojen korjaaminen
  • Käytännön haasteita tilastoinnissa ja niihin vastaaminen
  • Tilastointi eri EU-maissa
  • Ajankohtaista ja tulevaa tilastoilmoittamisesta

Osallistumismaksu:
Kauppakamarin jäsenille hinta on 275 € + alv 24 %, muille 385 € + alv 24 %. Hinta sisältää lounaan.

Peruutusehdot:
Peruutukset korvauksetta viimeistään viikkoa ennen koulutuksen alkamista. Muussa tapauksessa kauppakamari perii 50 % kurssimaksusta.