Me Satakunnan kauppakamarilla haluamme olla osaltamme mukana vähentämässä kasvihuonekaasuista syntyviä, ilmaston lämpenemistä aiheuttavia päästöjä.

Tästä syystä olemme laskeneet hiilijalanjälkemme, jotta voimme tunnistaa toiminnastamme aiheutuvat päästöt ja niitä aiheuttavat tekijät ja toiminnot.

Näin me sen teimme vuonna 2021:

Käytimme laskennassa Keskuskauppakamarin ohjeita, jotka on tehty Greenhouse Gas Protocolin maailmanlaajuisten ohjeiden pohjalta (ghgprotocol.org).

Vuoden 2020 hiilijalanjälki oli12,6 tCO2e, eli noin kaksi kolmasosaa vuoden 2019 hiilijalanjäljestä (18,4 tCO2e). Tarkemman erittelyn päästöistämme näet alla.

Hyvitimme koko hiilijalanjälkemme ostamalla päästöoikeuksia (co2esto.com). Lisäksi muutimme sähkösopimustamme niin, että ostamamme sähkö on nyt päästötöntä.