Kasvavilla tilauskannoilla uuteen vuosikymmeneen, miten satakuntalainen hyötyy Brexitistä, miten Coronavirus näkyy yrityksissä?

Uusi vuosikymmen startattiin valiokunnissa ja hallituksessa positiivisin ja tulevaisuuteen katsovin mielin. Yhdessä olemme enemmän ja vaikutamme Satakunnan elinvoimaiseen tulevaisuuteen. Tänä vuonna haluamme viestiä tekemästämme tärkeästä työstä aiempaa paremmin ja osallistaa jäseniämme mukaan laajemmin!

Kauppakamarin hallituksen vuoden ensimmäisessä kokouksessa tapetilla olivat niin viestinnälliset kuin vaikuttamisasiatkin.

Kokouksessa tuttuun tapaan oli vierailija, tällä kertaa valiokunnasta. Hallitus pääsi kuulemaan puheenjohtaja Vesa Törölän (kuvassa oikealla) kertomana kuulumiset teollisuusvaliokunnasta. Vesa toi terveisinä xxxx.

Kauppakamarin hallitus saman pöydän ääressä ensimmäistä kertaa vuonna 2020! Katso kaikki hallituksen jäsenet täältä.

Huittinen-Kokemäki paikallisvaliokunnan väkeä vuoden ensimmäisessä tapaamisessa 13.2.2020. Valiokunta kokoontui Lihajaloste Korpela Oy:n tiloissa, jossa keskusteltiin mm. elintarvikealan nykytilasta ja brexitin vaikutuksesta Huittislaiseen bisnekseen.

Viikko 7 oli varsinainen kauppakamarin vaikuttamistyön viikko! Tapasimme monenlaisissa kokoonpanoissa ja keskustelimme paikallisesta bisneksestä ja maailmalta tulevien muutosten tuomista mahdollisuuksista. Coronavirus näkyy yrityksissä esim. toimitusketjuissa ja kv-asiakkaiden tapaamisessa. Kiinan tilanne on hyvä esimerkki siitä, miten toimintaympäristö voi muuttua täysin yllättäen. Satamaidon toimitusjohtaja Anniina Honkanen kommentoi teollisuusvaliokunnan kokouksessa tällaisten tilanteiden olevan hyvä muistutus siitä, kuinka tärkeää on olla muidenkin kuin pelkkien tuontituotteiden varassa.

HR-valiokunnassa 10.2.2020 keskusteltiin Satakunnan Osuuskaupan henkilöstöjohtaja Päivi Huhtamaan johdolla nuorten tavoittamisesta aiempaa paremmin ja aiemmin.

Valiokunnat toimivat yritysjohtajien vaikuttamisplatformeina, joissa edistetään yhdessä tärkeiksi koettuja teemoja. Valiokuntatyö tutustuttaa verkoston jäsenet toistensa liiketoimintaan ja luo yhteistyömahdollisuuksia niin vaikuttamisen saralla kuin bisneksessäkin.

Satakunnan kauppakamarissa vuonna 2020 toimii viisi valiokuntaa eri aihealueiden parissa ja kaksi alueellista paikallisvaliokuntaa. Tutustu valiokuntiin lisää täältä.

Pohjois-Satakunnan paikallisvaliokunnassa 5.2.2020 vuosi startattiin mm. kansanedustajavierailun suunnittelulla.