ATA carnet - palvelun salasanakäytännön päivitys
Olemme päivittämässä tietoturvakäytäntöjä ja toimenpiteiden myötä otamme käyttöön vahvemman salasanakäytännön.
ATA Carnet – palveluun kirjautumisen yhteydessä järjestelmä tulee pyytämään, että salasana vaihdetaan uuteen. Salasanan on oltava vähintään 8 merkkiä pitkä. Lisäksi sen on täytettävä kolme seuraavasta ehdosta:
- vähintään yksi iso kirjain
- vähintään yksi pieni kirjain
- vähintään yksi numero
- vähintään yksi erikoismerkki.
Tämän lisäksi epäonnistuneiden kirjautumisyritysten jälkeen järjestelmä jäädyttää käyttäjätilit tietyksi ajaksi, jona kirjautuminen palveluun ei onnistu. Mikäli syötit salasanasi väärin – kokeile uudemman kerran hetken kuluttua tai palauta salasana ”Unohdin salasanani” – toiminnon kautta.
Muutokset astuvat voimaan 4.6.2019 klo 15.00 alkaen.
Dear users of the ATA Carnet service,
We are updating our security practices and procedures. With these measures, we will adopt a stronger password policy.
When logging in to the ATA Carnet service, the system will ask you to change the password to a new one. The password must be at least 8 characters long. In addition, it must meet three of the following requirements:
- at least one uppercase letter
- at least one lowercase letter
- at least one numeric digit, and
- at least one special character.
After unsuccessful login attempts, the system freezes user accounts for a certain period of time when logging in to the systems is not possible. If you entered your password incorrectly – please try once again after a while or reset the password through the "I forgot my password" feature.
The changes will into force on June 4, 2016 at 3:00 pm.