Tapahtumat
Kirjallinen reklamaatio – miten vastaat oikein?
| Ajankohta: | 12.05.2026 09:00-12:00 |
| Paikka: | Omalta työpisteeltä |
| Osoite: | etänä |
Miten kannattaa vastata kirjallisiin reklamaatioihin oikeaoppisesti?
Tässä koulutuksessa saat hyviä ja käytännönläheisiä vinkkejä siihen, millä tavalla sähköpostitse, chatin tai somen kautta tulleisiin reklamaatioihin kannattaa vastata.
Tilaisuudessa käydään läpi harjoituksia, joista oppii, mitä sanoja kannattaa suosia ja mitä välttää sekä millaisia lauserakenteita ja ilmauksia on sopivaa käyttää.
Organisaatiolle voi tulla reklamaatioita kirjallisesti esimerkiksi sähköpostin, chatin tai somen kautta. Välillä reklamaatioihin on vastattava hyvinkin nopeasti, jolloin vastauksen rakennetta ja sisältöä ei ehdi miettimään pitkään. Sen takia onkin hyvä pohtia jo etukäteen omalle organisaatiolle erilaisia vastausmalleja, joita voi hyödyntää tilanteissa, joissa vaaditaan nopeaa reagointia.
Koulutuksessa keskitytään erityisesti kuluttajakauppaan liittyviin reklamaatioihin.
Kouluttajana toimii viestinnän kouluttaja Taina Parviainen Helsingin seudun kauppakamarista. Tainalla on pitkä kokemus asiakasviestinnästä, ja hän on myös kirjoittanut yhdessä Totti Karpelan kanssa teoksen Kohtuuttomat valittajat (2022), joka on käytännönläheinen opas vaativien valitusten ja reklamaatioiden hallintaan.
KOULUTUKSEN HYÖDYT:
- opit vastaamaan reklamaatioihin johdonmukaisesti ja ystävällisesti sopivia ilmaisuja käyttäen
- saat ohjeet selkeän ja hyvän vastauksen laatimiseen
- osaat laatia valmiita vastausmallipohjia erilaisten tilanteiden varalle jatkossakin
KOHDERYHMÄ:
Kaikille, jotka laativat kirjallisia vastauksia reklamaatioihin eri kanavissa.
OHJELMA:
9.00
Kirjallinen reklamaatio – miten vastaat oikein?
- Selkeän ja hyvän vastauksen rakenne
- Vastausmallien hyödyntäminen
- Käytännön harjoituksia
viestinnän kouluttaja Taina Parviainen, Helsingin seudun kauppakamari
12.00
Tilaisuus päättyy
OSALLISTUMISMAKSU:
Jäsenhinta 490 € + alv 25,5 %, normaalihinta 690 € + alv 25,5 %.
Ilmoittaudu