Hyvän hallinnon toteuttaminen

Kauppakamarin hallintoa toteutetaan kahden sääntömääräisen kokouksen ja hallituksen toiminnan kautta.

Toiminnassa arvostetaan läpinäkyvyyttä ja hyvää jäsenkokemusta.

Kevätkokous 26.5.2021

Kevätkokous pidettiin korona-pandemian vuoksi etäkokouksena Kokousasioina valittiin mm. nimitysvaliokunta johon valituiksi tulivat Joni Hautojärvi, Pekka Ekberg, Anne Hakala ja Hanna Maja. Nimitysvaliokunnan tehtävänä on puheejontajiston ja hallituksen jäsenten seuraajasuunnittelu.

Varsinaisten kokousasioiden jälkeen tilaisuus jatkui Keskuskauppakamarin pääekonomisti Mauri Kotamäen esitelmällä ´Syteen vai saveen? – ajankohtaista taloudesta.

Syyskokous 9.12.2021

Syyskokous järjestettiin hybiridikokouksena. Siinä mm. käytiin läpi kauppakamarin toimintasuunnitelma 2022, valittiin puheenjohtajisto, hallituksen jäsenet sekä edustajat Keskuskauppakamarin valtuuskuntaan sekä tilintarkastajat vuodelle 2022.

Varsinaisten kokousasioiden jälkeen tilaisuus jatkui Keskuskauppakamarin ekonomisti Jukka Appelqvistin ja Satakuntaliiton aluetutkija Saku Vähäsantasen talouden suhdannetta esittelevillä alustuksilla

Hallitus

Hallitus piti vuonna 2021 kuusi vuosikellon mukaista kokousta. Hallituksen ja kauppakamarin puheenjohtajana toimi Pekka Ekberg.

Hallitus kokoontuu kerran vuodessa yhteiseen strategiakokoukseen. Tänä vuonna kokous pidettiin elokuussa Ahlstömin Noormarkun Ruukilla RKW Finlandin Pekka Saariluoman isännöimänä. Hallituksen jäsenet kävivät strategisen keskustelun vastuullisuuden ympärillä.

Puheenjohtajisto 2021

Pekka Ekberg, toimitusjohtaja, Oy Fiblon Ab, puheenjohtaja

Harri Tuomi, toimitusjohtaja, Satakunnan Osuuskauppa, 1. varapuheenjohtaja

Pekka Saariluoma, toimitusjohtaja, RKW Finland Oy, 2. varapuheenjohtaja

Sari Mäkitalo, toimitusjohtaja, Telamurska Oy, 3. varapuheenjohtaja

Hallituksen jäsenet 2021

Hannu Heiskanen, toimitusjohtaja, Aurubis Finland Oy

Juha Heljakka, toimitusjohtaja, Brand ID Oy

Matti Kiuru, toimitusjohtaja, Länsi-Suomen Osuuspankki

Aino-Maija Luukkonen, kaupunginjohtaja, Porin kaupunki

Jari Multisilta toimitusjohtaja, rehtori, Satakunnan ammattikorkeakoulu

Petri Paajanen, toimitusjohtaja, Porin Energia

Matti Ratsula, toimitusjohtaja, Antinasu & Ratsula Oy

Timo Rautalahti, toimitusjohtaja, Boliden Harjavalta Oy

Koronavuonna kauppakamarin hallituksella oli välillä myös syytä juhlaan. Lokakuun kokouksessa pääsimme lahjoittamaan Satakunnan ammattikorkeakoululle modernit, kauniit rehtorin käädyt.