Tapahtumat
Markkinoinnin analytiikka ja tulosten mittaaminen
Ajankohta: | 03.12.2024 09:00-15:00 |
Paikka: | Omalta työpisteeltä |
Osoite: | etänä |
Haluatko oppia analysoimaan ja mittaamaan markkinoinnin tuloksia konkreettisesti? Koulutuksessa keskitytään markkinointitoimenpiteiden tulosten mittaamiseen ja analysoimiseen.
Koulutuksen jälkeen osallistuja ymmärtää, miten strategia ja tavoitteet kannattaa asettaa mittaamisen tueksi. Hän oppii konkreettisen tulosten mittaamisen prosessin eri kanavissa.
Osallistuja oppii mittaamaan ja analysoimaan orgaanista sekä maksettua dataa eri Sosiaalisen median kanavissa sekä saa vertailuarvoja eri mittareihin.
Lisäksi hän oppii mittaamaan Google Adsin tuloksia sekä hyödyntämään Google Analytics 4:en mahdollisuudet mittaamisessa ja analytiikassa
Asiantuntijana Taneli Katila, Ideal Digi Oy
KOULUTUKSEN HYÖDYT:
- Opit strategian ja tavoitteiden tukeman digimarkkinoinnin mittausprosessin
- Opit analysoimaan ja kehittämään omaa toimintaa Sosiaalisessa mediassa datan perusteella
- Opit analysoimaan ja kehittämään omaa Google mainontaa datan pohjalta
- Opit hyödyntämään Google Analytics 4:en mahdollisuuksia mittaamisessa ja analytiikassa
OHJELMA:
1. Strategia ja tavoitteet mittaamisen tueksi
- Miten luon yritykselle relevantit mittarit ja tavoitteet?
- Mitä yritykset mittaavat Somessa?
- Case-esimerkit
2. Orgaanisen markkinoinnin mittaaminen eri Some-kanavissa (FB/IG, Linkedin)
- Tärkeimmät mittarit ja systemaattinen seurantaprosessi
- Vertailuarvot eri mittareihin
- Toimenpiteet Datan perusteella
- Case-Harjoitukset
3. Maksetun mainonnan tulosten mittaaminen eri kanavissa (FB/IG, Linkedin, Google Ads)
- Maksettujen mainoskampanjoiden tulosten mittaaminen käytännössä – Tärkeimmät mittarit
- Tulosten analysointi ja vertailu - Mainosraportit
- Case-esimerkit ja-harjoitukset
4. Google Analytics 4 mahdollisuudet mittaamisessa ja analytiikassa
- Mikä on GA4?
- Sivuston käytön mittaaminen ja analysointi
- Markkinointikampanjoiden mittaaminen ja analysointi
- Case-esimerkit ja -harjoitukset
5. Säännöllisen raportointiprosessi
- Kuukausittaisen mittausprosessin käyttöönotto
- Tarvittavien raportointipohjien käyttöönotto
- Case-esimerkit ja -harjoitukset
OSALLISTUMISMAKSU:
Kauppakamarin jäsenille hinta on 590 € + alv 25,5 %, muille 790 € + alv 25,5 %.
Ilmoittaudu