Kansainvälisen kauppasopimuksen perusteet

Ajankohta: 08.12.2021 09:00-12:00
Paikka: Omalta työpisteeltä
Osoite: Webinaari

Ota haltuun olennaisimmat asiat kansainvälisen tavara- tai palvelukaupan sopimuksista tehokkaassa aamupäivän etäkoulutuksessamme. 

Koulutuksessa käydään läpi kansainvälistä tavara- tai palvelukauppaa varten laadittavan sopimuksen perusasiat ja tyypillisimpien ongelmatilanteiden hoitaminen. Koulutus auttaa myös kiinnittämään huomiota tärkeimpiin asioihin, mikäli kauppasopimuksen toinen osapuoli tarjoaa omia valmiita sopimusehtojaan tai kauppasopimuksen pohjaa.

Koulutus sopii kaikille vientikaupan ja kansainvälisten kauppasopimusten parissa työskenteleville, jotka haluavat vinkkejä sopimusten tekemiseen ja tulkintaan.

Tilaisuuden kouluttajana toimii johtaja Marko Silen Helsingin seudun kauppakamarista.


Ohjelma:

klo 8.55
Etäyhteyden avaus

klo 9.00
Kansainvälisen kauppasopimuksen perusteet

  • Millainen on hyvä kansainvälisenkaupan sopimus?
  • Yleistä viennin sopimusten laatimisesta
  • Jakelutien valinta
  • Ylivoimainen este, koronatilanne
  • Kenen kanssa kauppoihin – ostajan taustojen tarkistaminen
  • Sopimusneuvottelujen merkitys
  • LOI, MOU, NDA – kannattaako tehdä?
  • Virheet tarjouksessa, tilauksen peruuttaminen – miten toimia?
  • Yleiset sopimusehdot kansainvälisessä kaupassa (YSE:t) ja toimituslausekkeet
  • EU:n kilpailuoikeus sopimuksissa
  • Oman vastuun rajoittaminen
  • Keinoja turvata kauppahintasaatavaa
  • Kansainvälinen kauppalaki – CISG
  • Yleisimmät tavat järjestää kansainvälinen jakelu: agentti- ja jälleenmyyntisopimukset
  • Reklamaatiot, takuut ja niiden hoito
  • Miten sopimus irtisanotaan tai puretaan?
  • Riitojen ratkaisu ja lainvalinta kansainvälisessä kaupassa
  • Amerikkalaisia sopimuslausekkeita
  • Mistä löytyy sopimusmalleja kansainväliseen kauppaan?
  • Kerrataan opittua – käytännön tapausharjoituksia

johtaja Marko Silen, Helsingin seudun kauppakamari

klo 12.00
Koulutus päättyy


Osallistumismaksu:
Jäsenhinta 375 € + alv 24 %, normaalihinta 500 € + alv 24 %.

Hyödynnä lisäosallistujan etu: Kun ilmoitat useamman kuin yhden osallistujan samaan etäkoulutukseen samasta organisaatiosta, maksaa ensimmäinen osallistuja täyden hinnan ja kaikki loput saavat koulutuksen -50% alennuksella. Ilmoittautumiset suoraan asiakaspalveluun: asiakaspalvelu(at)kauppakamarinkoulutus.fi tai 09 2286 0360.

Ilmoittautuminen:
Ilmoittautumiset alla olevasta linkistä, ilmoittaudu viimeistään 7.12.2021.
Linkki vie sinut KauppakamariKauppaan.

(Etäkoulutukseen osallistuaksesi, valitse osallistumistapa "Etätoteutus")



Ilmoittaudu