Palvelumuotoilun työkalut arjessa

Ajankohta: 09.11.2021 09:00-16:00
Paikka: Omalta työpisteeltä
Osoite: Webinaari

Tässä koulutuksessa tutustutaan palvelumuotoilun eri työkaluihin ja niiden käyttöön arjessa. Koulutuksessa käsitellään myös, miten palvelumuotoilu voidaan tuoda yhdeksi organisaation kehittämismenetelmäksi ja annetaan vinkkejä asiakaslähtöisempään ajattelu- ja työskentelytapaan.

Koulutuspäivän sisältö:

  • Asiakaslähtöisyys lähtökohtana
  • Palvelumuotoilu kehittämisotteena
  • Palvelumuotoiluprosessi ja työkaluja eri vaiheisiin

Koulutus on toiminnallinen ja vuorovaikutteinen, ja palvelumuotoilun työkaluihin tutustutaan ensin yhdessä kouluttajien kanssa, jonka jälkeen työskennellään pienryhmissä ja kokeillaan eri työkaluja käytännössä. Näin pääset heti miettimään asioita omien palveluidesi näkökulmasta.

Koulutus sopii palvelumuotoilusta ja asiakaslähtöisestä kehittämisestä kiinnostuneille henkilöille toimialasta tai organisaation koosta riippumatta. Jos olet käynyt Palvelumuotoilun perusteet haltuun-koulutuksen, voi tämä koulutus toimia syventävänä lisäkoulutuksena palvelumuotoilun maailmaan, sillä lähestymme sitä hieman eri näkökulmasta. Osallistujalla ei tarvitse kuitenkaan olla aikaisempaa kokemusta tai tietoa palvelumuotoilusta.

Tilaisuuden kouluttajana toimii Tuija Koskimäki. Tuija Koskimäellä on vahva kokemus asiakaskokemuksen ja -kuuntelun kehittämisestä. Lisäksi hänellä on kokemusta henkilöasiakasliiketoiminnasta, projekti- ja muutosjohtamisesta, uusien toimintamallien ja tuotteiden kehittämisestä, niiden toteuttamisesta, lanseerauksesta, markkinoinnista ja kouluttamisesta.

Koskimäki on tehnyt vaativaa yritysyhteistyötä, antanut ohjausta palvelumuotoilussa yritysten toimeksiantoprojekteissa. Hän antaa kaupallisia koulutuksia mm. palvelumuotoilussa, innovointi-osaamisessa, asiakaskokemuksessa, viestinnästä ja muutosjohtamisessa. Tuija Koskimäki toimii lisäksi erinäisissä luottamustehtävissä kuten Etelä-Karjalan Ekonomien hallituksen jäsenenä, toiminnantarkastajana ja mentorina.

Ohjelma:

9.00
Tervetuloa! 

9.05
Tutustuminen aiheeseen ja toisiimme

10.00
Palvelumuotoilu kehittämisotteena

10.45
Tauko

11.00
Asiakaslähtöiset menetelmät organisaation arjessa

12.00
Lounastauko

12.45
Työkaluja asiakasymmärryksen keräämiseen ja jäsentämiseen

14.15
Tauko

14.30
Työkaluja ideointiin ja prototypointiin

15.15
Miten vien palvelumuotoilua organisaationi tavaksi toimia

16.00
Valmennuspäivä päättyy


Osallistumismaksu:
Kauppakamarin jäsenille hinta on 510 € + alv 24 %, muille 690 € + alv 24 %.

Ilmoittautuminen:
Ilmoittautumiset alla olevasta linkistä. Linkki vie sinut KauppakamariKauppaan.
(Etäkoulutukseen osallistuaksesi, valitse osallistumistapa "Etätoteutus")



Ilmoittaudu